הכנה למבחני המיון של היחידות המיוחדות

קיבלת זימון לאחת מהיחידות המיוחדות?

הכנה למבחני המיון של היחידות המיוחדות

קיבלת זימון לאחת מהיחידות המיוחדות?

הכנה למבחני המיון של היחידות המיוחדות

קיבלת זימון לאחת מהיחידות המיוחדות?

סימולטור הטיסה ירפא ירפ”א

במהלך מבחני הירפ"א ( 1 ו 2) , ימי מבחנים שברובם טיסות, תדרש לתפעל בצורה מעולה את המכשירים שיונחו לפניך. עליך[,ופו של דבר, להצטיין בנווט המטוס על פי רצונך ובהתאם לנדרש ממך במשימות.

על מנת להתכונן, הנה מאמר המסביר ומבאר אודות הציוד הנלווה לסימולטור הטיסה. ג'ויסטיק, מצערת ועוד מוצרים תומכים שאולי גם אתם רוצים שיהיה לכם בבית.

איש צוות אוויר חייב שתהיה לו קואורדינציה מעולה. במבחני המיון לקראת קורס הטיס של חיל האוויר, תדרש להתמודד עם סדרת מבחנים המודדים ובודקים את יכולותיך אלו.

בין המבחנים המגוונים נמצא סימולטור הטיסה ירפא, שמטרתו ללמוד אודות הקואורדינציה (ודברים רבים אחרים) של המועמד.
סימולטור הטיסה בירפ"א הנו עמדת טיסה הכוללת מסך, מצערת וג'וי סטיק. אם חשבתם שתשבו בתוך מתקן המדמה F-16, נכונה לכם אכזבה. בסך הכל מסך פשוט, כיסא לא כל כך נוח אליו מקובעים ג'וי סטיק ביד ימין ומצערת ביד שמאל.

Joysticks ומכשירי בקרת טיסה נועדו בדרך כלל לאפשר לך לשלוט בסימולטורים לטיסה על ידי חווית מציאות כזו או אחרת ולאפשר לך לחשוב שאתה במטוס. בנוסף לידית המפורסמת, ישנם מכשירים נוספים כגון דוושות רגל, מתגי לוח מחוונים, ורכיבי חומרה אחרים שיוכלו להעצים ולהשלים את החוויה של ההטסה.

הג'ויסטיקים שמשמשים בעת המבחן בירפ"א רחוקים מלהיות משוכללים או או נוחים. נהפוך הוא, לא תמצאו שם רטט, או מקזזים משוכללים. שלא נדבר בכלל על Force Feedback. אותו פיצ'ר מגניב שמאפשר למשתמש לחוות התנגדות. ה FF מבקש לדמות את המאמץ של הטייס במטוסים של פעם כשהיה קושי אמיתי במשיכת ידית ההטסה בגלל החיבור המכאני לכנפיים. אגב, המערכות החדשות בחלק מהמטוסים המתקדמים מייצרות חוויה זו, אלא, שהפעם היא מלאכותית ולא נובעת מהלחצים האמיתיים שהשפיעו השפעה ישירה על הידיות במטוסים המכאניים. רק מה, גילו שיש לכך יתרון לספק לטייס אינדיקציה למידת הלחצים שחלים על המטוס בזמן נתון.

מה כולל סימולטור הטיסה ירפא?

אז בירפ"א לא משוכלל, כבר אמרנו. גם המיקום של המצערת והסטיק נמצאים במקומות לא כל כך נוחים. רחוקים ממרכז הגוף (ליצירת ערך למאמץ המוטורי).

כמה מילים לאלו שלא ממש התנסו בטיסת סימולטורים ובכל זאת רוצים לחוות את החוויה: יש הרבה ג'ויסטיקים וסוגים שונים של מדמי טיסה עם תוספות מדהימות, לכן, לא פלא שקשה לבחור את זה שיתאים לך. אם אתה מתכוון לרכוש סטיק רק לקראת המבחנים, אז חפש באמת אחד פשוט, אבל שידבר עם מערכת ההפעלה שלך. וודא זאת שלפני שאתה עוזב את החנות עם הג'ויסטיק, תוכל להחזירו במידה ולא יתאים. אם אין לך כוונה לרכוש, אולי כדאי שתשאל חבר אם יש לו להשאיל לך.

אם החלטת להתחדש בפריט שללא ספק יסב לך הנאה, לך על האינטואיציה שלך, או שפשוט תשווה מפרטים ומחירים (קיימים כל כך הרבה מכשירים וכל כך הרבה כפתורים במחירים שונים). למעשה, סביר להניח שמשתמש לא מנוסה עשוי לבדוק בחנות האם המכשיר ארגונומי מספיק את ידו ולבדוק בשטחיות במה הסטיק מצויד מצויד. דע לך, סימולטור הטיסה ירפא מחזיק עשרות עמדות ובהן עמדות זהות לכאורה. בפועל, לעיתים קרובות קורה שעמדה אחת לא תקינה, באחרת הקפיצים משוחררים מידי ובאחרת ישנה משיכה קבועה כתוצאה משחיקה של המיסבים ושימוש אינטנסיבי.

סוגים של ג'ויסטיק:

ג'ויסטיקים שונים זה מזה. יש מספר פרמטרים המשפיעים על הפונקציונליות, יעילות ואיכות של בקרי טיסה וירטואליים.
באופן עקרוני, אנחנו יכולים לדבר על שלושה סוגים בסיסיים של בקרים לסימולטורים לטיסה: ג'ויסטיקים יחיד עם תפיסה פשוטה, אחיזה כפולה (ידיים גם על המצערת וגם על הסטיק) התקנים נוספים וידיות וכפתורים.

להזכירכם, שוב, במיונים משתמשים בג'ויסטיק פשוט עם מספר כפתורים עליו שבעזרתו ניתן להתנהל במסך בצורה אופקית או אנכית. לכן, אם כסף אינו בעיה, מומלץ ללכת על חוויה של אחיזה כפולה. ממילא ביום ההכנה הסימולטור כולל גם מצערת ולא רק סטיק.
אם בחרתם בתוספות, אז הנה כמה תוספות שמשפרות פלאים את חוויית הטיסה:

Force Feedback

הזכרנו אותו. כמו כמעט בכל פרמטר אחר, Force Feedback יש לו גם יתרונות וחסרונות. Force Feedback מוסיף ריאליזם אבל עושה את הג'ויסטיק יקר יותר ודורש ספק כוח חיצוני (ה-USB לא יכול לספק את הכוח לשני מנועים אלקטרוניים שדרושים כדי להפעיל אותו ) . ישנם, גורמים אחרים, עדינים יותר , אם כי. Force Feedback הוא שיפור דרמטי בחווית הטיסה . התחושה לא תיתן לך לפספס את רגע זווית ההתקפה שלך כשאתה נכנס לסחרור. אתה פחות או יותר יכול להעריך את המהירות שלך בלי להסתכל על המכשירים על ידי תחושת הכוח בידית. אתה גם יכול לקצץ באופן מדויק את המכשיר שלך בכוח המשוב. למרבה הצער, יש יותר חסרונות מאשר רק המחיר גבוה יותר וצריכת חשמל נוספת של הג'ויסטיק שלך. מכניקת Force Feedback והמנועים האלקטרוניים מקשים את הדיוק של בקרת הטיסה. אפילו, ישנם מצבים שהידית יכולה להכניס אותך לצרות במצבים שבהם לא היו לך שום בעיות עם הג'ויסטיק רגיל. יתכן ותוכל להגדיר יותר או מעט מאמץ בהגדרות.

תוספת אחרת היא מקזז הגה גובה:

מקזז הגה גובה הוא משטח היגוי המחובר להגה הגובה.
תפקידו של מקזז הגובה הוא לשחרר את הטייס מלהפעיל לחץ קבוע על הגה הגובה בכל מצבי הטיסה.
לדוגמה: מטוס טס טיסה ישרה ואופקית. כעת הטייס רוצה להתחיל בהנמכה, הוא דוחף את הגה המטוס והמטוס מתחיל בהנמכה. אם הטייס יעזוב את הגה המטוס, אף המטוס יעלה והמטוס יחזור לטיסה ישרה ואופקית.
מקזז הגה הגובה יוצר עילוי והתנגדות על הגה הגובה כך שהגה הגובה ישאף להתיישר בכיוון הקיזוז גם בלי לחץ של הטייס על הגה המטוס. כל שעל הטייס לעשות אחרי מעבר למצב טיסה חדש הוא לקזז את הגה הגובה כך שהמטוס יישאר במצב החדש ללא הפעלת לחץ ממושך.

המקזז נשלט על גלגל בתוך המטוס: סיבוב גלגל המקזז כלפי מעלה יזיז את משטח המקזז כלפי מעל.  הדבר יגרום להגה הגובה לרדת ולאף המטוס לרדת מטה.
סיבוב גלגל המקזז כלפי מטה יזיז את משטח המקזז כלפי מטה. הדבר יגרום להגה הגובה לעלות ולאף המטוס לעלות מעלה.
שיטת ההטסה היא להביא את אף המטוס למצב הרצוי על ידי הגה המטוס ורק לאחר התייצבות, לקזז כדי לשמור על מצב זה ולאפשר לטייס להטיס את המטוס בנוחות.

הגה כיוון :(דוושות) - לא קיים בסימולטור טיסה ירפא

המתהדרים בציוד נלווה לסימולטור מצטיידים גם בהגה כיוון. הגה הכיוון מתופעל במטוס באמצעות דוושות הפדלים במטוס:
דחיפה של פדל ימין תזיז את הגה הכיוון ימינה. הגה הכיוון ייצר עילוי כלפי צד שמאל וזנב המטוס ישאף לזוז שמאלה דבר שיזיז את אף המטוס ימינה.

דחיפה של פדל שמאל תזיז את הגה הכיוון שמאלה. הגה הכיוון ייצר עילוי כלפי צד ימין וזנב המטוס ישאף לזוז ימינה דבר שיזיז את אף המטוס שמאלה.

משטח היגוי שמחובר למייצב הכיוון (זנב המטוס). תפקידו של מייצב הכיוון לדאוג שהמטוס יטוס ישר ולא ישנה את כיוונו ימינה או שמאלה. הגה הכיוון מאפשר לטייס להפנות את אף המטוס ימינה או שמאלה.

הטייס בסימולטור משתמש בהגה הכיוון כדי להכניס את המטוס לפנייה. בדרך כלל השימוש בהגה הכיוון נעשה במקביל לשימוש במאזנות וכדי להשיג פניה מתואמת במרחב.

שימוש נוסף בהגה הכיוון הוא ישור המטוס עם המסלול בנחיתה. במיוחד ביום בו נושבת רוח חזקה.
תזוזת אף המטוס ימינה/שמאלה היא תזוזה סביב ציר הסבסוב.

מצערת :

הידית ששולטת בכוח המנוע של המטוס.
בחלק מהמטוסים זו ידית שניתן לדחוף אותה פנימה או למשוך אותה החוצה. באחרים היא סוג של "מנוף" אותו ניתן לדחוף קדימה או למשוך אחורה.

בכל המקרים:

כשהמצערת במצב הקדמי ביותר, המנוע יפיק את הכוח המרבי (כוח מנוע מלא)
כשהמצערת במצב האחורי ביותר, המנוע יפיק את הכוח המינימאלי (כוח סרק)
המצערת היא אמנם אינה מהגאי המטוס אך משפיעה רבות על יציבות המטוס במישור העלרוד. יש כאלו המכנים את המצערת "הגה גובה ראשי":
דחיפה של המצערת תגרום לאף המטוס לעלות ולמטוס להתחיל לטפס.
משיכה של המצערת תגרום לאף המטוס לרדת ולמטוס להתחיל להנמיך.

כפתורי המדפים:

מדפים הם משטחי היגוי המחוברים לכנפיים. מטרתם היא תוספת עילוי והתנגדות למטוס והשימוש העיקרי בהם הוא בהמראה, בנחיתה ובטיסה איטית.
כנף המטוס בנויה לייצר עילוי המתאים למהירות המטוס בטיסה ישרה ואופקית.
מהירות המטוס בהמראה, נחיתה וטיסה איטית, קטנה ממהירות המטוס בטיסה ישרה ואופקית. במהירות כה נמוכה העילוי שהכנף מייצרת קטנה בצורה משמעותית. על מנת שהמטוס יקבל את העילוי הדרוש, הטייס יוריד את המדפים, שיפצו על אובדן העילוי.
תופעת לוואי של הגברת העילוי היא הגברת ההתנגדות (גרר) והקטנת מהירות המטוס. לעיתים, תופעת הגרר היא תופעה חיובית בנחיתה ותאפשר לך להנמיך מבלי להרוויח מהירות מיותרת.
המדפים פועלים חשמלית (בדרך כלל) על ידי ידית בתוך המטוס:
• הורדה של הידית תגרום למדפים לרדת, לעילוי ולגרר לגדול ולאף המטוס לעלות מעלה.
• הרמה של הידית תגרום למדפים לעלות, לעילוי ולגרר לרדת ולאף המטוס לרדת מטה.
בדרך כלל קיימים מספר זוויות של מדפים המתאימות למצבי טיסה שונים.

במהלך ההכנה למבחני המיון ב"מתגייס" לירפא א'1 ולירפ"א א' 2, תלמד לתפעל בצורה מעולה את המכשירים . המטרה: שתוכל לנווט את המטוס על פי רצונך ובהתאם למשימות ולמה שנדרש ממך.

המכשירים בסימולטור

רוצה לדעת פרטים נוספים?

התקשר עכשיו או השאר את פרטיך ואצור עמך קשר
צור קשר מתגייס

מאמרים נוספים:

ירפא א1

קורס טיס – שלב ירפ”א א’1

קורס טיס - שלב ירפ"א א'1 קיבלתם זימון למיונים לצוות אוויר בפעם הראשונה? בהצלחה. כנראה הנתונים שלכם גבוהים ונמצאתם מתאימים לתהליך המיון לקורס הכי יקר ויוקרתי במדינת ישראל. אם תחטטו
קרא עוד »
מבחני אישיות

מבחן אישיות

מבחן אישיות או יותר נכון, מבחני אישיות בצבא, מהווים את אחת התחנות המלחיצות, החשובות והמשפיעות ביותר על הצלחה בשלבי המיון ליחידות המובחרות. 'מתגייס' מזמינה אתכם להכנה ייחודית ופרטנית. הכנה ששתסייע
קרא עוד »

מה הסיכוי שלך להתקבל?

אני רוצה לדבר על משהו אחר. על מה שצפוי לכם אם לא תתקבלו... נמצאים כבר בתוך תהליך המיון? אתם כבר יודעים שהסיכוי שלכם כמועמדים לסיים מסלול מפרך (כמעט כל מסלול
קרא עוד »

התקשר עכשיו וקבל פרטים נוספים ללא התחייבות:

כתוב את הכותרת כאן

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מתגייס - בוא להכנה, תבין!

תרשו לי לעזור לכם 😊

דילוג לתוכן