הכנה למבחני המיון של היחידות המיוחדות

קיבלת זימון לאחת מהיחידות המיוחדות?

הכנה למבחני המיון של היחידות המיוחדות

קיבלת זימון לאחת מהיחידות המיוחדות?

הכנה למבחני המיון של היחידות המיוחדות

קיבלת זימון לאחת מהיחידות המיוחדות?

מה יותר קשה ירפא א’ או ירפא ב?

מפעם לפעם אני עונה באתרי פורומים של מתגייסים לשאלות שונות. שאלה שנשאלה בפורום של FXP על ידי משתמש על ההבדלים בין ירפ"א א' מול ירפ"א ב' הובילה אותי לכתוב את התשובה שאולי תיתן גם לכם על המבחנים המשוכללים שחיל האוויר עורך למתמיינים לקורס הטיס.

מצאתי את השאלה הזאת בתחילה משעשעת אך לאחר רגע, הבנתי שתשובה לשאלה התמימה הזו תסייע לשפוך אור על תהליך המיון והשלבים בצוות אוויר.

אז הנה השאלה: מה יותר קשה ירפא א' או ירפא ב?

הנה תשובתי בפוסט שפרסמתי: 

השאלה שלך מעט משעשעת ולו רק בגלל העובדה שאין יותר ירפא א'. 
למעשה יש ארבעה שלבים במיונים לצוות אוויר:
1. ירפ"א א'1 שמוכר גם כירפ"א א' שלב ראשון.
2. ירפ"א א'2 שמוכר כ ירפ"א א' שלב שני
3. ירפ"א ב'
4. גיבוש.

בכל זאת, שאלתך מעניינת כי התשובה המעמיקה היא שכל אחד מהשלבים הוא אוסף של מבחני מיון.
כל המבחנים הללו נועדו לדבר אחד בלבד:

להצביע על הפרופיל האישיותי שלך.

...על היכולות, כישורים, דפוסי חשיבה והתנהגות, המיומנויות והפוטנציאל שלך.
בסוף, מבקשים לזהות האם אתה מתאים לפרופיל האישיותי של איש צוות אוויר.
להם, לחיל האוויר- מערך המיון, יש למעשה יותר מ 70 שנים של ניסיון וידע מיהו הטייס ומהו הפרופיל האישיותי שהם מחפשים. אלפי טייסים, עשרות אלפי מועמדים. ואתם, המועמדים, מתבקשים להיבחן בסדרה של מבחנים עלומים שלא דומים לשום דבר שעברתם בחיים שלכם והמטרה היא לבדוק האם אתם מתאימים להיות טייסים.
מערך המיון לא פראייר. הם עושים כל הזמן בדיקות. כל הזמן עם יד על הדופק כדי לשכלל את המיונים ולנבא טוב ככל שיוכלו האם המועמד מתאים למה שהם מחפשים.
לכן, המבחנים משתנים מפעם לפעם, הרף עולה, המבנה של תהלכי המיון כל הזמן משתנים וכו'.

בודדים עוברים

כל שלב בירפא הוא שלב פוסל. חייבים לעבור אותו בהצלחה. ליוויתי לא מעט מועמדים שעברו את כל השלבים בהצלחה עד שלצערנו התגלה בתום ירפ"א ב', ודווקא השלב שהכי פחות חששו ממנו, הפך למגבלה: הבדיקות הרפואיות. לעומת זאת, הלקוחות שלי כבר יודעים שעבור כל שלב ניתן לך ציון וכל עוד עברת את הקו האדום של מינימום בכל מבחן, אתה ממשיך הלאה אבל גם זה לא מספיק כי לא מספיק שאתה עובר כל שלב. אתה חייב להיות ממש טוב בכל אחד מהם. כי בסוף התהליך ישנה נוסחה שעושה שקלול של כל המבחנים שתעברו והציון שיתקבל צריך להיות גם הוא גבוה יותר שיעביר אותם הלאה חייב להיות גבוה ממה שהגדירו כקריטריון מעבר לשלב זה.

אני תמיד אומר שהמפתח להצליח הוא ההבנה שמחפשים אחר פרופיל אישיותי של טיס. ולכן מה שנדרש זה לבנות בתוכך מיומנויות ודפוסי חשיבה של טיס.

---עד כאן הפוסט

אני תמיד מתפעל מהתרומה הגדולה של השיחות הראשונות בטלפון עם מתעניינים: הורים ומועמדים. השיחות הללו, ששופכות אור על הדברים שלמעשה יקבעו את העתיד של המועמד, הופכות את הקערה על פיה וממקמות מחדש את כל תהליך המיון ואת השירות הצבאי. אם אתה מבין שההצלחה שלך בידיך, ( וזה לא משפט של מאמן... אלא, כך הדבר) אתה בוודאי כבר מבין שאין כאן מקום של מזל או שיהיה בסדר. היום רף המיונים לצוות אוויר גבוה כמו שלא היה מעולם. מעטים מתקבלים. אלו שהכי מתאימים. והדבר הנכון הוא לבוא מוכן. (זה דווקא כן משפט של מאמן...).

התחל בהרמת טלפון. ללא התחייבות. תישאר ביקורתי בשיחה וחד. תגלה שהדברים אמיתיים וממש איכותיים.

בהצלחה.

רן. מאמן במתגייס.

ירפא א מול ירפא ב

רוצה לדעת פרטים נוספים?

התקשר עכשיו או השאר את פרטיך ואצור עמך קשר
צור קשר מתגייס

מאמרים נוספים:

הטייס החדש, קווים לדמותו

הטייס החדש, קווים לדמותו

הקדמה: לקראת הגיבוש הקרוב של קורס הטיס, הנה משהו שבטח מעניין לדעת. היום, טייס נדרש להיות טוב יותר. כך גם המועמד לקורס הטיס. יחד עם הדרישה הכללי הזאת, מבחני המיון
קרא עוד »

התקשר עכשיו וקבל פרטים נוספים ללא התחייבות:

כתוב את הכותרת כאן

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

מתגייס - בוא להכנה, תבין!

תרשו לי לעזור לכם 😊

דילוג לתוכן