הכנה למבחני המיון של היחידות המיוחדות
פנה עכשיו קיבלת זימון לאחת מהיחידות המיוחדות? טל: 077-5540217

מעורבות של ההורים בהכנה של מתגייס

אחד מהדגשים בהכנה של מתגייס היא מעורבות ההורים בה

מחקרים מוכיחים את הטענה של מתגייס שככל שהורים מעורבים יותר בחייהם של ילדם המועמד לשירות צבאי באחת מהיחידות המיוחדות, כך למועמדים יש סיכוי גבוה יותר להצליח במסלול היוקרתי. המחקרים הללו בדקו את אחוז התלמידים שהוריהם מעורבים בבתי הספר שלהם באופנים שונים כמו השתתפות באסיפות הורים, פגישה עם המורה, או אירוע בבית הספר, והתנדבות או שירות בוועדה.

חֲשִׁיבוּת
תלמידים עם הורים המעורבים בבית הספר שלהם נוטים להיות בעלי פחות בעיות התנהגותיות וביצועים אקדמיים טובים יותר, וסביר יותר שיסיימו תיכון מאשר תלמידים שהוריהם אינם מעורבים בבית הספר שלהם.
ההשפעות החיוביות של מעורבות ההורים הוכחו הן ברמה הבסיסית של הלימודים והן ברמה העל פני מספר מחקרים. מחקר שנעשה לאחרונה הראה כי מעורבות ההורים בחיי בית הספר מסייעת אפילו יותר לביצועים אקדמיים גבוהים עבור תלמידי חטיבת ביניים מאשר עזרה בשיעורי בית.

גם בהכנה של מתגייס ישנו דגש והקפדה על מעורבות ההורים בתהליך ההכנה. לכך יש מספר יתרונות בולטים:
המעורבות מאפשרת להורים לפקח על ההכנה ועל פרמטרים רגישים כמו מי המאמן, מה יהיה, מה נדרש, היכן וכיו"ב. בנוסף, המאמן של מתגייס יכול לתאם את מאמציו עם ההורים כדי לעודד את המועמד לטובת התהליך ולהבטיח שהמועמד יבצע את ההכנה בצורה הטובה ביותר.

למעורבות ההורה יש השלכה עקיפה על מידת תשומת הלב שיקבל המועמד במהלך ההכנה. מאחר וההורים נוטים יותר להצביע בשלבים מוקדמים יותר על בעיות שעלולות לעכב את ההכנה של ילדם מהיכרותם אותו ואת דפוסי ההתנהגות שלו.

המעורבות של ההורים בהכנה, נמצאה גם היא כמשפיעה לחיוב על התפיסה העצמית של המועמד לגבי עצמו.

הבדלים לפי סוגי הכנה ומסלולים:
במתגייס הבנו שישנו קשר בין הצלחת המועמד במבחני המיון בתום ההכנה לבין כמה המסלול נתפס כיוקרתי.
הורים צפויים לקחת חלק עמוק יותר בהכנה של ילדם כאשר ילדם נמצא בהכנה לאחד מהמסלולים היוקרתיים כגון טיס, שחקים, מודיעין, חובלים.

מטרות לאומיות - שאיפה של מתגייס.
מבנה ההכנה של מתגייס הוא כזה שלהורים יש מעורבות אמיתית בתהליך. בין היתר, ההורים עוברים תשאול, תחקור ואיסוף מידע אודות המועמד עוד בטרם ההכנה מתחילה. מתגייס שואפת לכך שכל המועמדים שלה ישיגו את המיומנות והכישורים המנטליים הדרושים כדי להצליח בשלב מאוחר יותר בתפקיד.

אנחנו שואפים שההורים יידעו כיצד הם יכולים להיות מעורבים במאמצי השיפור של ילדם בהכנה ובמבחנים עצמם. בנוסף, במידת הצורך, ההורים עוברים מפגשים משל עצמם ואימונים על מנת להכווין ולתמוך במועמד כנדרש. במפגשים אלו ההורים לומדים ומקבלים נקודות התייחסות שלא היו להם בעבר אותות ילדם ושמאפשרים להם להעריך מחדש ולשנות את האסטרטגיות החינוכיות ואת גישתם לילדם בעת הצורך.

 

 

הנה חלק קטן מהמחקרים הרלוונטיים למאמר זה:

 

:Data Sources
Data for 2012: Noel, A., Stark, P., Redford, J., & Zukerberg, A. (2013). Parent and family involvement in education, from the National Household Educations Surveys Program of 2012 (NCES 2013-028), Washington, DC: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. Table 2. Available at: http://nces.ed.gov/pubs2013/2013028.pdf
Data for 2007: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. (2008). Parent and Family Involvement in Education, 2006–07 School Year (NCES 2008-050), Washington, DC. Table 3. Available at: http://nces.ed.gov/pubs2008/2008050.pdf
Data for 2003: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. (2005). Parent and Family Involvement in Education: 2002-03. Washington, DC: U.S. Government Printing Office: Table 3. Available at: http://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2005043
Data for 1996 and 1999: U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. (2001). The Condition of Education 2001 (NCES 2001–072), Washington, DC: U.S. Government Printing Office: Table 54-1. Available at: http://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2001072

עדיין אין תגובות

השאר תגובה